Handelsbetingelser & Privatlivspolitik

Generelle Oplysninger

Nobel Fashion Designer ApS

CVR-nr. 43516744

Akacievej 2B (Udelukkende Kontor/Lager)

2640 Hedehusene

Mailadresse: hello@aaberg-cph.dk

Telefonnummer: +45 52 10 04 04

 

Når du handler på aaberg-cph.dk (herefter benævnt “Hjemmesiden”, “hjemmeside” og “webshop”) handler du med den dansk-registrerede virksomhed Nobel Fashion Designer ApS (herefter benævnt “Åberg CPH”, “os”, “vi” og “vores”) og accepterer derfor automatisk følgende handelsbetingelser (“Handelsbetingelserne”). Ved “varen” menes den eller de vare(r) i den ordre (“ordre”, “ordren”) du afgiver.

Handelsbetingelserne er udformet nedenfor er udformet med intention om - og gælder udelukkende for - forbrugerkøb. Salg til andre virksomheder, erhvervskøb & B2B Salg foretages efter andre aftalevilkår end heri anført. Kontakt hello@aaberg-cph.dk for at høre mere.

1. Afgivelse af ordre

1.1 Bestilling

For at bestille varer skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer,

du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din e-mailadresse korrekt, fremsendes

en ordrebekræftelse fra os på e-mail hvorpå dit ordrenr. fremgår. Dette ordrenr. fremgår tilmed også af den ordrebekræftelse, som er fremsendt med din ordre.

 

1.2 Forkerte oplysninger

Har du indtastet mangelfulde eller forkerte oplysninger ved ordreafgivelse, herunder leveringsadresse anbefaler vi at du kontakter os hurtigst muligt så vi kan forsøge at rette dette hurtigst muligt og du dermed kan modtage korrekt kommunikation omkring din ordre. Vi vil også forsøge så vidt muligt at rette din leveringsadresse inden forsendelse.

 

Hvis du har indtastet forkerte oplysninger og dette ikke bliver rettet i tide, og pakken derfor er afsendt til forkert adresse eller til forkert modtager er dette dog dit eget ansvar. Vi erstatter derfor ikke ordre, der er sendt til forkert angivne adresser, og dækker heller ikke omkostningerne til genforsendelse af ordre der skyldes forkerte oplysninger ved ordreafgivelsen.

 

1.3 Betaling

På Hjemmesiden kan der betales med følgende betalingsmetoder og -kort: VISA/Dankort, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, Mobilepay, ViaBill, Anyday samt Gavekort (mere om dette i pkt. 2). Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Alle anførte priser er i DKK, inkl. 25% moms (DK) og eksklusiv eventuelle forsendelsesomkostninger.

Når du indtaster kortinformationer, sker overførslen krypteret med såkaldt AES 256 bit kryptering. Derudover er dit besøg SSL krypteret via din browser. 

Ved køb med ViaBill vil du blive opkrævet 1. rate af din betaling ved afsendelse af dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere om vilkår for brug af ViaBill her.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 1 rate á 25% når varen afsendes, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for brug af Anyday her.

1.4 Forbehold for prisfejl

Vi tager forbehold for at hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

1.5 Forbehold for gengivelse af produktfarver

Vi tager forbehold for at gengivelse af farver på din skærm ikke nødvendigvis stemmer 100% overens med produktets virkelige farve, da den individuelle gengivelse varierer afhængig af den enkelte skærms kvalitet og indstillinger.

 

1.6 Rabat

Vi tilbyder ofte rabatkoder, automatiske rabatter, kampagnerpriser mv.. Rabatten er udelukkende gældende i den anførte periode og vi yder desværre IKKE rabat med tilbagevirkende kraft.

2. Gavekort

Vi tilbyder køb af gavekort til anvendelse på hjemmesiden (i disse betingelser benævnt “Gavekort”), som udstedes efter reglerne om “Ikke-vederlagsfrie elektroniske tjenester” jf. Betalingslovens § 1, stk. 5. Vores Gavekort har ingen ekstra omkostninger. Du kan godt anvende flere Gavekort til betaling af samme ordre og Gavekort kan godt kombineres med rabatkoder og rabatter. Rabatkoder og rabatter er dog aldrig gældende på køb af Gavekort. Gavekort er aktivt og kan anvendes i 1 år fra købsdagen.

 

3. Fragt 

3.1 Leveringspriser og -muligheder

Land

Fragtselskab

Pakkeshop

Omdeling

“Fri fragt”*

Leveringstid

DK

GLS

29 DKK

59 DKK

500 DKK

2-4 hverdage 

SE

GLS

85 SEK

Ikke mulig

730 SEK

2-4 hverdage 

NO

GLS

150 DKK 

Ikke mulig

Ikke mulig

2-6 hverdage 

*Med “Fri fragt” (i disse handelsbetingelser benævnt “Fri Fragt”) menes der gratis levering til pakkeshop via GLS. 

3.2 Bemærkninger vedr. levering til Norge

Vi er VOEC REGISTRERET du skal derfor ikke betale toll ved køb under 3000 NOK.

Ved køb over 3000 NOK skal der betales toll. Du finder VOEC nr. på din ordrebekræftelse. Vi tilbyder desværre ikke returlabel til vores Norske kunder.

3.3 Særligt om levering ved køb af Gavekort

Fri Fragt gælder ikke ved køb eller kombinerede køb af Gavekort, medmindre din ordre udover dit Gavekort overstiger 599 kr. Overstiger værdien udover dit Gavekort ikke 599 skal der derfor betales for levering uanset leveringsform jf. pkt. 3.1

 

3.4 Forbehold

Bemærk at der kan opstå længere behandlingstid under bl.a. udsalg, kampagner, højtider mm. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare. Vi anvender GLS som fragtselskab og ordre kan derfor ikke leveres pr. efterkrav.

 

4. Fortrydelsesret

4.1 Vilkår for fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

Fristen indebærer at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb, Du kan sende en mail til hello@aaberg-cph.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder vedlagt i din pakke. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

4.2 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

4.3 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Endvidere er det dig der er ansvarlig for pakken indtil pakken er modtaget på vores adresse. Du kan købe en returlabel på Hjemmesiden her.

4.4 Varens stand, når du sender retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

4.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis vare er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører returbeløbet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved ordreafgivelse medmindre andet aftalt. Vi kan i øvrigt tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

4.6 Returneringsadresse

Din ordre bedes returnere til følgende adresse:

Nobel Fashion Designer ApS

Akacievej 2B,

2640 Hedehusene, Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Der afhentes ikke pakker sendt til pakkeboks eller pakkeshop og pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere personligt på ovenstående adresse alle hverdage mellem 10-15. 

Du er ansvarlig for pakken fra du sender den, til den leveres hos os.

Vi anbefaler ikke at du sender med frimærker eller DAO.

Vi anbefaler dig at købe en returlabel på vores Hjemmeside eller købe en returlabel hos tredjepart med mulighed for tracking. Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset, vil der blive opkrævet de faktiske omkostninger forbundet med returforsendelsen.

4.6 Særligt om fortrydelsesret ved køb af Gavekort

Du kan som beskrevet i pkt. 4.1, fortryde selve købet af et Gavekort inden for 14 dage fra købet af gavekortet. Du kan dog ikke fortryde købet af et Gavekort, hvis du allerede har anvendt (indløst) gavekortet. Du har desuden ret til at få udbetalt værdien af dit Gavekort efter betalingslovens § 96. Vi har dog ret til at tage et gebyr på 25 DKK for de omkostninger, der er forbundet med indløsningen, i tilfælde af at du ønsker at få værdien af dit Gavekort udbetalt inden for gavekortets gyldighedsperiode.

 

6. Reklamationsret

6.1 Vilkår for Reklamationsret

Når du handler på Hjemmesiden har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.  

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug, slitage af produktet eller andre skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Konstatere du ved modtagelsen af din ordre, at en vare har mangler eller fejl, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på hello@aaberg-cph.dk eller på tlf 22484108 medsend meget gerne ordre nr. samt billeder af problemet. Vi løser naturligvis sagen hurtigst muligt. 

6.2 Returneringsadresse

Når du ønsker at reklamere over en ordre bedes du returnere hele eller dele af ordren til:

Nobel Fashion Designer ApS

Akacievej 2B,

2640 Hedehusene

Husk at vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse/vedlagte returneringsformular når du returnerer varer til os.

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på telefon: +45 52 10 04 04 (fra mandag - fredag fra kl. 10.00-15.00). Du kan også sende en mail døgnet rundt til: hello@aaberg-cph.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du altid indgive en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her.

8. Behandling af persondata

Når du besøger, anvender og foretager køb på Hjemmesiden indsamler og behandler vi dine personoplysninger, herunder men ikke udtømmende: Navn, Adresse, Telefonnummer og Mailadresse. Du kan læse om hvordan vi behandler dine personoplysninger, herunder til hvilke formål vi behandler dine personoplysninger, hvor længe vi opbevarer dine oplysninger og hvilke rettigheder du har i vores persondatapolitik.

Den dataansvarlige på Hjemmesiden er Åberg CPH. Du er altid velkommen til at kontakte os på hello@aaberg-cph.dk hvis du har spørgsmål til vores persondatapolitik eller mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til, jf. persondatapolitikken.

Persondatapolitikken har forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Åberg CPH og dig, herunder i Handelsbetingelserne.

9. Brug af cookies

Når du besøger Hjemmesiden acceptere du at der anvendes cookies i henhold til vores Cookiepolitik. Du kan læse hele vores cookiepolitik, herunder hvilke cookies vi benytter, hvad cookies er samt flere detaljer om dit samtykke her.

Cookiepolitikken har tilmed også forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Åberg CPH og dig, herunder i Handelsbetingelserne.

10. Ændring af Handelsbetingelser

Konkurrencepolitikken er senest opdateret d. 19 Oktober 2022 og versioneret som Version 2.1.