Handelsbetingelser & Privatlivspolitik

Generelle Oplysninger

Aaberg Copenhagen ApS

CVR-nr. 44705893

Søvangsvej 1, 1. sal 

2650 Hvidovre

Mailadresse: hello@aaberg-cph.dk

Telefonnummer: +45 52 10 04 04


 Når du handler på aaberg-cph.dk (herefter benævnt “Hjemmesiden”, “hjemmeside” og “webshop”) handler du med den dansk-registrerede virksomhed Aaberg Copenhagen ApS (herefter benævnt “Åberg CPH”, “os”, “vi” og “vores”), og accepterer derfor automatisk følgende handelsbetingelser (“Handelsbetingelserne”). Ved “varen” menes den eller de vare(r) i den ordre (“ordre”, “ordren”), du afgiver.

Handelsbetingelserne nedenfor er udformet med intention om - og gælder udelukkende ved - forbrugerkøb. Salg til andre virksomheder, erhvervskøb & B2B Salg foretages efter andre aftalevilkår end heri anført. Kontakt hello@aaberg-cph.dk for at høre mere.

 

1. Afgivelse af ordre

1.1 Bestilling

For at bestille varer skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din e-mailadresse korrekt, fremsendes en ordrebekræftelse fra os på e-mail, hvorpå dit ordrenr. fremgår. Dette ordrenr. fremgår tilmed også af den ordrebekræftelse, som er fremsendt med din ordre.

 

1.2 Forkerte oplysninger

Har du indtastet mangelfulde eller forkerte oplysninger ved ordreafgivelse, herunder leveringsadresse anbefaler vi, at du kontakter os hurtigst muligt, så vi kan forsøge at rette dette hurtigst muligt, og du dermed kan modtage korrekt kommunikation omkring din ordre. Vi vil også forsøge så vidt muligt at rette din leveringsadresse inden forsendelse.

 

1.3 Betaling

På Hjemmesiden kan der betales med følgende betalingsmetoder og -kort: VISA/Dankort, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, Mobilepay, ViaBill, Anyday samt Gavekort (mere om dette i pkt. 2). Vi tager ikke kortgebyrer, og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Alle anførte priser er i DKK, inkl. 25% moms (DK) og eksklusiv eventuelle forsendelsesomkostninger.

Når du indtaster kortinformationer, sker overførslen krypteret med såkaldt AES 256 bit kryptering. Derudover er dit besøg SSL krypteret via din browser. 

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 1 rate á 25% når varen afsendes, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for brug af Anyday her.

 

1.4 Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil, vi enten hæver beløbet ifbm. vi sender varen, eller indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. 

En reservation på Visa Electron-, Mastercard- og Visa Kort fjernes normalt efter 1-2 dage, men nogle gange tager det op til 7 dage. Nogle banker tager endda 30 dage om at fjerne en reservation.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder eller bank. Det er også din Bank, du skal kontakte, hvis en reservation ikke er blevet frigivet, da vi desværre ikke har mulighed for ophæve reservationer på din konto. Spørger din bank efter dokumentation på ophævelsen, er du meget velkommen til at kontakte os.

 

1.5 Forbehold for prisfejl

Vi tager forbehold for, at hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

 

1.6 Forbehold for gengivelse af produktfarver

Vi tager forbehold for, at gengivelse af farver på din skærm ikke nødvendigvis stemmer 100% overens med produktets virkelige farve, da den individuelle gengivelse varierer afhængig af den enkelte skærms kvalitet og indstillinger.

 

1.7 Rabat, kampagner, gaver mv.

Vi tilbyder rabatkoder, automatiske rabatter, kampagnerpriser mv.. Rabatten er udelukkende gældende i den anførte periode, og vi yder IKKE rabat med tilbagevirkende kraft.

Dette gælder særligt Black Friday, ved udsalg, fødselsdag og ved rabat generelt. Rabatten er udelukkende gældende på den/de anførte datoer og i det angivne tidsrum. Det er ikke muligt eks. at købe en vare 2 timer før udsalg eller black friday og derefter forvente at få rabatten.

 

2. Gavekort

Vi tilbyder køb af gavekort til anvendelse på hjemmesiden (i disse betingelser benævnt “Gavekort”), som udstedes efter reglerne om “Ikke-vederlagsfrie elektroniske tjenester” jf. Betalingslovens § 1, stk. 5. Vores Gavekort har ingen ekstra omkostninger. Du kan godt anvende flere Gavekort til betaling af samme ordre, og Gavekort kan godt kombineres med rabatkoder og rabatter. Rabatkoder og rabatter er dog aldrig gældende på køb af Gavekort. Gavekort er aktivt og kan anvendes i 1 år fra købsdagen.

 

3. Fragt 

3.1 Leveringspriser og -muligheder

Land

Fragtselskab

Pakkeshop

Omdeling

“Fri fragt”*

Leveringstid

DK

GLS

29 DKK

59 DKK

600 DKK

2-4 hverdage 

SE

GLS

85 SEK

Ikke mulig

730 SEK

2-4 hverdage 

NO

UPS

Ikke mulig

225 NOK

1250 NOK

2-6 hverdage 

*Med “Fri fragt” (i disse handelsbetingelser benævnt “Fri Fragt”) menes der gratis levering til pakkeshop via GLS i Danmark og Sverige. I Norge foretages leveringen af UPS og er hjemmelevering.

 

3.2 Bemærkninger vedr. levering til Norge

Vi er VOEC REGISTRERET, du skal derfor ikke betale toll på din ordre. 

Du finder VOEC nr. på din ordrebekræftelse. Vi tilbyder også returlabel til vores Norske kunder.

 

3.3 Særligt om levering ved køb af Gavekort

Fri Fragt gælder ikke ved køb eller kombinerede køb af Gavekort medmindre din ordre, udover dit Gavekort, overstiger 599 kr. Overstiger værdien udover dit Gavekort ikke 599 kr., skal der derfor betales for levering uanset leveringsform jf. pkt. 3.1

 

3.4 Forbehold

Bemærk, at der kan opstå længere behandlingstid under bl.a. udsalg, kampagner, højtider mm. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare. Vi anvender Homerunner/DAO samt Bring som fragtselskab, og ordre kan derfor ikke leveres pr. efterkrav.

 

4. Fortrydelsesret

4.1 Vilkår for fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af din pakke, du skal altså sende det du ønsker at returnere inden fristen på 14 dage er udløbet, vi modtager ikke retur udover 14 dages returret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

4.2 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

4.3 Returnering

Fra du modtager din pakke fra os har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Endvidere er det dig, der er ansvarlig for pakken, indtil pakken er modtaget på vores adresse. Vi anbefaler derfor, at du sender pakken med et tilknyttet sporingsnummer, så du kan følge med i leverancen. Vi anbefaler, at du køber returlabel igennem os HER

Ønsker du at bytte varen til en anden størrelse, farve el. lign. skal du blot returnere Ordren og derefter afgive en ny ordre på Hjemmesiden.

Vi acceptere ikke retur hvor flere ordre er pakket sammen. 

Vedlæg tydelig udfyldt fortrydelsesformular - er fortrydelsesformularen ikke vedlagt kan vi ikke identificere hvem pakken er fra og vi kan i dette tilfælde ikke refundere penge for det tilbagesendte. 

Returformular 
Klik her for at åbne 

 

4.4 Returneringsadresse

Din ordre bedes returneret til følgende adresse:

Aaberg Copenhagen ApS

Søvangsvej 1, 1. sal 

2650 Hvidovre, Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Der afhentes ikke pakker sendt til pakkeboks eller pakkeshop, og pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke. 

Vi anbefaler, at du ikke sender med frimærker

Bemærk, at nægter du modtagelse af pakken eller ej afhenter den i pakkeshop, pakkeboks, posthus el. lign, vil du blive opkrævet de udgifter der er forbundet med at pakken kommer retur til os.

 

4.5 Varens stand, når du sender retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde end, hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde at du ikke kan få pengene tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tags må ikke være fjernet fra varen, da afvises returen. Varen må ikke have lugt gener, makeup pletter, eller være vasket, da afvises returen.

 

4.6 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, eller benyttet dig af Fri Fragt), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen,  og kun hvis hele ordren returneres. Returneres der dele af ordren refunderes leveringsomkostninger ikke. 

Vi tilbagefører returbeløbet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved ordreafgivelse medmindre andet aftalt. Vi kan i øvrigt tilbageholde betalingen indtil, vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

4.7 Særligt om fortrydelsesret ved køb af Gavekort

Du kan som beskrevet i pkt. 4.1, fortryde selve købet af et Gavekort inden for 14 dage fra købet af gavekortet. Du kan dog ikke fortryde købet af et Gavekort, hvis du allerede har anvendt (indløst) gavekortet. Du har desuden ret til at få udbetalt værdien af dit Gavekort efter betalingslovens § 96. Vi har dog ret til at tage et gebyr på 25 DKK for de omkostninger, der er forbundet med indløsningen i tilfælde af, at du ønsker at få værdien af dit Gavekort udbetalt inden for gavekortets gyldighedsperiode.

4.8 Udvidet bytteret ifm. jul

Ifm. jul tilbyder vi fra d. 20. november udvidet bytteret. Ønsker du at benytte udvidet bytteret, skal du afkrydse feltet under betaling. Afkrydses feltet ikke anses det som fravalgt.

Udvidet bytteret betyder, hvis du har afkrydset feltet, at du har bytteret på dine vare købt fra d. 20. november frem til d. 5. januar. Du kan her frit vælge at BYTTE til enten en anden vare, eller modtage et gavekort modsvarende beløbet du returnere for. 

Udvidet bytteret betyder ikke udvidet returret. 

Har du ikke afkrydset feltet udvidet bytteret, gælder alm. handelsbetingelser, 14 dages returret fra den dag pakken er modtaget. 

6. Reklamationsret

6.1 Vilkår for Reklamationsret

Når du handler på Hjemmesiden, har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.  Det er Aaberg Cph der vurdere reklamationen.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug, slitage af produktet, fejlagtig vasket eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

"Bemærk, at visse varer kan være ekstra sarte, og du bør derfor bruge vaskepose eller vaske varer i hånden, bla. Varer som har pailletter, perler, kvaster eller lign. Man bør ligeledes være forsigtig med brug af disse varer. " enhver reklamation omkring pynt på tøjet skal indsendes til vurdering af Aaberg Copenhagen. 

Konstaterer du ved modtagelsen af din ordre, at en vare har mangler eller fejl, bedes du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt på hello@aaberg-cph.dk eller på +45 52 10 04 04 medsend meget gerne ordre nr. samt billeder af problemet. Vi løser naturligvis sagen hurtigst muligt.

 

6.2 Returneringsadresse

Når du ønsker at reklamere over en ordre, bedes du returnere hele eller dele af ordren til:

Aaberg Copenhagen ApS

Søvangsvej 1, 1. sal  

2650 Hvidovre 

Husk at vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse/vedlagte returneringsformular når du returnerer varer til os.

 

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på telefon: +45 52 10 04 04 (fra mandag - fredag fra kl. 10.00-15.00). Du kan også sende en mail døgnet rundt til: hello@aaberg-cph.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du altid indgive en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk 

For at kunne klage skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her.

 

8. Behandling af persondata

Når du besøger, anvender og foretager køb på Hjemmesiden, indsamler og behandler vi dine personoplysninger, herunder men ikke udtømmende: Navn, Adresse, Telefonnummer og Mailadresse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, herunder til hvilke formål vi behandler dine personoplysninger, hvor længe vi opbevarer dine oplysninger, og hvilke rettigheder du har i vores persondatapolitik.

Den dataansvarlige på Hjemmesiden er Aaberg CPH. Du er altid velkommen til at kontakte os på hello@aaberg-cph.dk, hvis du har spørgsmål til vores persondatapolitik eller mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til, jf. persondatapolitikken.

Persondatapolitikken har forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Aaberg CPH og dig, herunder i Handelsbetingelserne.

 

9. Brug af cookies

Når du besøger Hjemmesiden, accepterer du, at der anvendes cookies i henhold til vores Cookiepolitik. Du kan læse hele vores cookiepolitik, herunder hvilke cookies vi benytter, hvad cookies er samt flere detaljer om dit samtykke her.

Cookiepolitikken har tilmed også forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Aaberg CPH og dig, herunder i Handelsbetingelserne.

 

10. Ændring af Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21. marts 2023 og versioneret som Version 2.3.