Handelsbetingelser & Privatlivspolitik

Danmark:
Varene  sendes altid som pakkepost, så vi kan følge den og ved bortkomst eller beskadigelse kan GLS stilles ansvarlig.
Uden omdeling.
Pakken sendes med GLS til det nærmeste pakkebox. 
Sverige:
Varen sendes som pakkepost, så vi kan følge den og ved bortkomst eller beskadigelse kan GLS stilles til ansvar.
Pakken sendes med GLS til det nærmeste pakkeshop. Levering koster DKK 59,00,-
 
Åberg Copenhagen kan ikke stilles til ansvar for forsinkelser der kan opstå ved levering af pakker. 
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset anses dette ikke som en returneret vare, sker dette opkræves der et ekspeditionsgebyr på 59 kr. 

Handelsbetingelser
Åberg Copenhagen 
Taastrup Hovedgade 158B
2630 Taastrup 
CVR Nr.: 31197325

Varebestilling
For at bestille varer skal du benytte indkøbskurven, hvori du skal tilføje de varer, du ønsker at bestille. Såfremt du har angivet din e-mail adresse korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse fra os på e-mail. Dette er bevis på at din ordre er registreret. Varen leveres hurtigst muligt via coolrunner/DAO

Priser
Alle anførte priser i webshoppen er inkl. 25 % moms. Der tages forbehold for force majeure og afgiftsændringer. Alle priser er eksklusiv forsendelsesomkostninger.

Forbehold
Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.

Fragt
Vi sender kun til adresser i Danmark og Sverige. Send os gerne en mail, hvis du bor i et EU-land og ønsker mulighed for levering.

Betaling
I vores webshop kan der betales med følgende kort: VISA/dankort, VISA, VISA electron, mastercard, Maestro og JCB samt Mobil pay og Viabill
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Når du indtaster kortinformationer, sker overførslen krypteret.
Der anvendes SSL-kryptering, der giver en meget stor sikkerhed for fortrolige oplysninger ikke kan opsnappes af tredjepart. Sikkerheden bliver løbende kontrolleret af nogle af landets dygtigste IT-sikkerhedskonsulenter.
Derfor kan du roligt handle med betalingskort hos os.

Persondata
Når du handler i vores webshop, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
- navn
- adresse, postnr. og by
- mobil tlf. nr.
- e-mail
Vi registrerer kun dine persondata med det formål at kunne levere varen til dig samt sende ordrebekræftelse pr. mail.
Direktøren hos Åberg Copenhagen er dataansvarlig for aabergcopenhagen.dk  
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.  
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.   
Oplysninger afgivet til Åberg Copenhagen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Nægtelse
Nægter du modtagelse af pakke eller ej afhenter den på Posthuset, vil der blive opkrævet et ekspeditions beløb på 59,-, endvidere godtages dette ikke som en returnering.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Vi henter altså ikke pakker i pakkeboxe eller pakkeshops.

Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. 
Når du handler på aabergcopenhagen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.  
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug, slitage af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Varen sendes til: 
Åberg Copenhagen, Taastrup Hovedgade 158B, 2630 Taastrup
Vi tilbagebetaler ikke portoen, for en vare der sendes retur til os, uden aftale herom.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.  
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Ej heller sendt til pakkebokse.

Klageadgang  
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på telefon: +45 22484108 (fra mandag - fredag fra kl. 10.00-14.00), du kan også sende en mail til: aaberg.copenhagen@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Opdatering
Vores handelsbetingelser er sidst opdateret den: 9. Juni 2018.

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation.
Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter manglen er opdaget, anses reklamationen altid for værende rettidig.
Vi tilbagebetaler ikke portoen, for en vare der sendes retur til os.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du benytte medsendte returseddel, notere fejlen på denne og indsende produktet til vores serviceafdeling, på adressen: Åberg Copenhagen, Taastrup Hovedgade 158B, 2630 Taastrup

Konstaterer du ved modtagelse af din ordre, at en vare har mangler eller fejl, skal du kontakte vores kundeservice med det samme på aaberg.copenhagen@gmail.com eller på tlf. +45 22484108. Vi kigger naturligvis på sagen med det samme, og sørger for, at få løst problemet.

Husk at vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse/vedlagte returneringsformular når du returnerer varer til os.

Ordre ID finder du, på den ordrebekræftelse, som er fremsendt pr. mail i forbindelse med købet. 
Dit ordre ID står også på den ordrebekræftelse, som er medsendt sammen med din pakke.